پایگاه خبری تفرش:

مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان تفرش با حضور سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی،امام جمعه شهرستان،اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان برگزار و  از زحمات سرهنگ هادی افراسیابی تجلیل و سرهنگ سعید فراهانی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان منصوب شد.
به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تفرش سرهنگ هادی افراسیابی به سمت فرمانده انتظامی خمین منصوب شدند

 

چاپ این صفحه

پایگاه خبری تفرش:

مسئول بسیج سازندگی تفرش از پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان طی سه ماه نخست امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی تفرش
 

علی شهرابی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است که در این راستا اقدام به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار نفر از متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی زیر پوشش آموزش‌های مشاوره و 700 نفر زیر پوشش کارگاه‌های آموزشی قرار گرفتند که در پایان 105 نفر موفق به اخذ 9 میلیارد ریال تسهیلات بانکی شده و مشغول به کار شدند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان تفرش افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 300 نفر از خدمات مشاوره‌ای و 70 نفر از خدمات کارگاه‌های آموزشی بسیج سازندگی بهره‌مند شده‌اند که تاکنون 20 نفر موفق به اخذ تسهیلات 4 میلیارد ریالی از بانک عامل شدند.

شهرابی گفت: متقاضیان برخورداری از این تسهیلات در 20 عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله کاشت زعفران، پرورش ماکیان، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، کشت غلات و... مشغول به کار و فعالیت شده‌اند.

به گفته وی در سال جاری بالغ بر 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور پرداخت به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی به شهرستان تفرش اختصاص یافته است.

مسئول بسیج سازندگی تفرش در پایان از برگزاری دو کارگاه آموزش اقتصاد مقاومتی بعد از ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: در جریان بازدید از ۱۰۸ واحد صنفی مختلف در طرح نظارتی واحدهای صنفی و اماكن عمومی تفرش در طول ماه مبارك رمضان، شش واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیروس دالوند افزود: در طول ماه مبارك رمضان به منظور ارتقای امنیت اجتماعی در اماکن عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن عمومی این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان تفرش در ماه گذشته از ۱۰۸ واحد صنفی شهرستان تفرش، به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند كه در نهایت شش واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط ابلاغی و تخلفات صنفی، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در پایان ضمن تقدیر از همکاری شهروندان با پلیس در طرح های مختلف عملیاتی، افزود:پلیس همواره از انتقادات، پیشنهادات و راهكارهای سازنده شهروندان  استقبال كرده و هموطنان می توانند در صورت مشاهده هر گونه نابهنجاری مراتب را  از طریق مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان تفرش یکی از ۱۲ شهرستان استان مرکزی است که حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش استان مركزي از توقيف يكدستگاه خودروي سواري پژو 206 با بيش از 16ميليون ريال جريمه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرگرد " سيروس دالوند" با اعلام اين خبر گفت: مأموران راهنمايي و رانندگي به هنگام طرح کنترل خودروهاي عبوري و مبارزه با متخلفين ترافيكي در سطح خيابان هاي شهر تفرش، يک دستگاه سواري پژو 206 متخلف را شناسايي و متوقف کردند.

سرگرد دالوند در ادامه گفت: ماموران پس از بررسي سوابق و تخلفات خودرو، از جريمه بيش از 16ميليون ريال آن مطلع شدند،به همين جهت خودروتوقيف وبه پاركينگ انتقال داده شد.

اين مقام انتظامي بيان داشت: در اجراي طرح هاي ترافيکي ، برخورد با متخلفان رانندگي وسهولت در آمدو شد همشهريان در سطح معابر و خيابانهاي شهر،اقدامات ارزنده اي با تلاش و جديت پليس راهور در تعطيلات نوروز سال 94 انجام شده است.

وي درپايان اظهار داشت :با شناخت و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ، زمينه آرامش و آسايش خود و ديگر شهروندان را فراهم سازيد. هوشياري ، احتياط، دقت ، صبر وحوصله و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ، نشأت گرفته از ظرفيت روحي و عقلي شماست، مردم مي توانند هر گونه تخلف از قوانين را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کشف سرقت
 

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی تفرش از کاهش ۱۹درصدی انواع سرقت ها در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

 

سرگرد سیروس دالوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به قرارگاه مبارزه با سرقت اظهار داشت: مبارزه با سرقت  از اولویت‌های نخست پلیس است و در این باره قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل شد.

وی افزود: عوامل مختلفی در بروز سرقت نقش دارند که از جمله آنها می‎توان به اعتیاد، سطح پایین درآمد، بیکاری اشاره کرد، طرح ویژه برخورد با سارقان نیز در سال 93 پیگیری شد.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: پیش از این تمرکز پلیس بر روی کشف سرقت و دستگیری سارقان بوده که در سال‎های گذشته این رویکرد تغییر یافته و به دنبال آن بحث‎های پیشگیری از وقوع جرم دنبال می‎شود.

سرگرد دالوند با اشاره به طرح‎های قرارگاه مبارزه با سرقت در تفرش گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در تفرش طرح های ویژه‌ای از ابتدای امسال برای کاهش سرقت و افزایش امنیت و آسایش شهروندان با بسیج نیروها و بکارگیری تمام امکانات به مرحله اجرا گذاشته است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح‎ها ایجاد فضای امن و آرامی برای شهروندان بوده که این طرح‎ها با مشارکت مردم در سطح شهر اجرا و با کمک مردم و مشارکت آنها سرقت در این شهرستان کاهش یافت.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: آمارها نشان می‎دهد که میزان وقوع جرم سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته که این دستاورد بزرگی برای امنیت مردم محسوب می‎شود.

سرگرد دالوند با اشاره به اقدامات پلیس تفرش گفت: تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان، برخورد با سارقین سابقه‌دار، مقابله با مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباش، و آموزش و آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم و مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی و بدحجابی از جمله اقداماتی است که مورد توجه پلیس شهرستان است.

وی افزود: وظیفه شرعی و قانونی پلیس تامین نظم و امنیت در هر شرایطی است و ما به عنوان پلیس نقش موثری در کاهش جرائم داشته و تحت هر شرایطی به وظایف خود عمل می‌کنیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 2:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: شهر تفرش برای دومین سال پیاپی در ‏حوزه درون شهری تصادف فوتی نداشته است. ‏

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سرگرد سیروس دالوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: برهم خوردن نظم شهری، هرج و مرج و مشکلات تردد، بروز تصادفات و اختلال در رفت و آمد وتردد وسایل نقلیه و شهروندان، می تواند از پیامدهای ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی محسوب شود.

وی افزود: کم توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی کاربران ترافیک، به دو سبب عمده رخ می دهد که گاهی رانندگان به سبب ناآگاهی و نبود شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی، مرتکب تخلفاتی می شوند که می توان از آنها به عنوان تخلفات سهوی نام برد ولی در برخی مواقع، رانندگان با آگاهی و تعمد مرتکب تخلفاتی می شوند که می توان آنها را تخلفات عمدی نامید که نیازمند فرهنگسازی و ایجاد بسترهای آگاهی بخشی هستند.

سرگرد دالوند برضرورت فعالیت رسانه ها در حوزه فرهنگسازی فرهنگ راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: رسانه نقش مهمی در نظم بخشی به جامعه دارد و اگر مردم در عرصه عمومی و فرهنگ ترافیک نظم پذیر نشوند این امر دیگر حوزه های زندگی نیز تسری می‌یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش بااشاره به معرفی تفرش به عنوان شهر بدون تصادف فوتی گفت: در پی تلاش شبانه روزی ماموران ‏راهنمایی و رانندگی از ابتدای امسال تا کنون هیچ گونه تصادف فوتی در حوزه شهری رخ نداده است. ‏

وی افزود: این امر برای دومین سال پیاپی اتفاق افتاده و سبب آن اصلاح خیابان ها و معبرهای شهری‏، حضور کارشناسان پلیس در ادارات و مدارس شهرستان و ارائه کردن آموزش‌های لازم نسبت به فرهنگ سازی و ‏رعایت قوانین و همچنین تعامل خوب مردم با پلیس بوده است. ‏

سرگرد دالوند تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ ترافیک در سطح شهرستان و کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات از ‏مهمترین برنامه‌های  حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی است. ‏

فرمانده انتظامی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم همواره به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی کنار جاده ها و ‏خیابانها توجه کرده و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، از خلق حوادث، به درد آمدن دل ها و اشکبار شدن چشم ‏ها پیشگیری کنیم.‏

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سازمان بسیج

فرمانده سپاه ناحیه تفرش از فرماندهان پیشکسوت بسیج در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ علی فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیج در کشور ایران اسلامی اظهار کرد: بسیج مردمی ترین نیروی مقاومت جهانی در مقابل هجمه های مختلف دشمن و میقات دلباختگان است.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش افزود:مردم نمایش قدرت عمومی بسیج در کشور هستند و آثار حرکت نیروهای مردمی بسیج در جامعه مشهود است.

وی از اجرای ویژه برنامه های مدون در هفته بسیج در شهرستان تفرش خبر داد و گفت: در این هفته بیش از 30 عنوان برنامه با رویکرد فرهنگی و اقتصادی تدارک دیده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش نشر ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های بسیج در حوزه های مختلف در این هفته به نمایش گذاشته می شود.

فراهانی تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا،برگزاری یادواره شهدا در شهر و روستاهای تفرش، تجلیل از فرماندهان پیشکسوت بسیج، برگزاری پیاده روی عمومی، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با موضوع بسیج، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی از مهمترین برنامه های این ناحیه در هفته بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش با اشاره به ضرورت همه گیرشدن فرهنگ بسیجی در جامعه گفت: وقتی امام خمینی(ره) به‌عنوان یک رهبر تاریخ‌ساز و عالم و مرجعی جلیل‌القدر می‌فرماید که به اخلاص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورد و از خدا می‌خواهد که با آنان محشور شود و افتخار خود را بسیجی بودن عنوان می‌کند، تعریف و توصیفی بالاتر از این نسبت به جایگاه بسیج و تفکر بسیجی وجود ندارد.

وی افزود: عظمت و جایگاه بسیج به روشنی در جملاتی که امام امت و رهبر انقلاب در وصف این نیروی مخلص به‌کار برده‌اند قابل لمس است، همانا اهمیت این نهاد مقدس در حاکم شدن تفکر ناب بسیجی در جامعه است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 ۲۴۲ نفر در طرح پاكسازي ۱۰۶ منطقه در طرح استاني پاكسازي نيروي انتظامي دستگير و برخورد با آنان در سير مراحل قضايي قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مركزي در اينباره گفت: جلوگيري از شكل گيري بسترهاي بروز جرم در فرايند مقابله با آسيب ها و جرايم در طرح هاي پاكسازي از جمله اقداماتي است كه فرماندهي انتظامي استان در دستور كار خود قرار داده و با تداوم اجراي طرح هاي پاكسازي آن را با جديت دنبال مي كند.

سرهنگ سيامك قاسمي افزود: روز گذشته اين طرح در ۱۰۶ منطقه در سطح استان مركزي به مرحله اجرا گذاشته شد و ۲۴۲ نفر به علت ارتكاب جرايم مختلف دستگير و بازخورد آن تقدير و قدرداني اهالي مناطقي بود كه در اين طرح به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ قاسمي به جزئيات اقدامات صورت گرفته در اين طرح نيز اشاره كرد و گفت: كشف نزديك به ۱۴ كيلوگرم انواع مواد مخدر، كشف ۳۸ فقره انواع سرقت، دستگير ۱۷۶ نفر در به علت فعاليت در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر، دستگيري ۳۴ سارق، ۱۱ نفر از اراذل و مزاحمان نواميس شهروندان و ... در اين طرح صورت پذيرفت.

وي ادامه داد: در اين طرح توجه به انتظام بخشي ترافيكي نيز مورد تاكيد بود كه اعمال قانون ۷۳۷ دستگاه وسيله نقليه و توقيف ۱۳۳ دستگاه خودرو و موتورسيكلت اجرايي شد.

وي در پايان گفت: از آنجايي كه برنامه هاي پيشگيرانه اقدامي فراسازماني و بين بخشي است و صرف اقدام انتظامي نمي توان نتيجه مطلوب و مستمري را دنبال كرد، سالم سازي جامعه شهري زماني قابل تحقق است كه از يك سو تمام سازمان هاي متولي فرهنگ در راستاي وظايف محوله با همكاري و مشاركت شهروندان در راستاي تحقق امنيت مطلوب گام بردارند.

سرهنگ مصطفي ويسمه اي فرمانده انتظامي شهرستان اراك نيز در پايان اين طرح با تقدير از همكاري و تعامل خوب شهروندان به خبرنگاران گفت: مشاركت و همراهي شهروندان با پليس همواره بستر ساز امنيت پايدار است و در مركز استان نيز اين انسجام جمعي توانسته است امنيتي مطلوب و در شان شهروندان اراكي را به همراه داشته باشد.

پيش فروش آپارتمان طرحي براي کلاهبرداري ميلياردي

فردي كه با طرح پيش فروش آپارتمان اقدام به كلاهبرداري ميلياردي از تعدادي شهروند تفرشي در استان مركزي كرده بود، دستگير و روانه زندان شد.

در ابتداي آبان ماه شهروندي تفرشي به كلانتري مركز شهرستان تفرش مراجعه كرد و با ارائه برگ شكوائيه اي خواستار پيگيري و دستگيري كلاهبرداري در شهرستان شد.

شاكي به ماموران انتظامي گفت: بعد از چند سال براي خريد خانه مقداري پول پس انداز كردم كه در اوايل سال مراجعه اي كه به بنگاه هاي معاملات ملكي در سطح شهر داشتم تبليغ پيش فروش آپارتمان هايي در شهرستان نظر من را جلب كرد و بعد از تماس با فردي كه خود را سرمايه گذار طرح معرفي كرد، قرار شد كه من طي چند مرحله مبلغ ۳۰۰ ميليون در اختيار وي بگذارم و پروژه ساخت مسكن نيز از شهريور ماه آغاز شود و در مراحل بعدي نيز تا تكميل پروژه با اين فرد تسويه حساب كنم.

وي ادامه داد: بعد از گذشت مدتي متوجه شدم كه سرمايه گذاري و ساخت پروژه مسكن در دست اقدام نيست و اين فرد قصد كلاهبرداري از من را دارد كه در پيگيري كه داشتم متوجه شدم او از شهرستان متواري شده است.

با توجه به اهميت موضوع، پرونده براي سير مراحل تحقيقات به پليس آگاهي شهرستان ارجاع شد و كارآگاهان پليس بررسي تخصصي موضوع را شروع كردند.

شناسايي مالباختگان در دستور كار كارآگاهان پليس شهرستان

در تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه اين فرد كلاهبرداري هايي ديگر نيز به اين عنوان در سطح شهر داشته است كه با پيگيري هاي انجام شده ۹ نفر از شهرونداني كه از آنان كلاهبرداري شده بود شناسايي شدند و در ارزيابي ها ميزان كلاهبرداري اين فرد در حدود دو ميليارد وهفتصد ميليون ريال برآورد شده است.

شناسايي و دستگيري كلاهبردار در پايتخت

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش در اين باره گفت: با توجه به اظهارات مالباختگان و انجام تحقيقات ميداني مشخص شد كه فرد تحت تعقيب اهل تفرش بوده كه چند سالي است به تهران كوچ كرده است.

سرگرد سيروس دالوند اضافه كرد: با اقدامات تخصصي و فني سرانجام كارآگاهان محل اختفاي متهم را در تهران شناسايي كردند و در هماهنگي با دستگاه قضايي تيمي از ماموران انتظامي براي دستگيري وي به آدرس سكونت متهم اعزام شدند.

اين مقام انتظامي ادامه داد:‌با اعزام ماموران انتظامي فرد تحت تعقيب در منزلش دستگير و براي تكميل تحقيقات به يگان انتظامي دلالت شد.

سرگرد دالوند با اشاره به اعتراف متهم به كلاهبرداري هايي از ۹ شهروند تفرشي افزود: با مواجهه حضور مالباختگان و ارائه اسناد و مدارك، متهم به جرم خود اعتراف كرد و با قرار وثيقه قانوني روانه زندان شد.
اعتماد بي جا به افراد زمينه ساز كلاهبرداري

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش در پايان اعتماد بي جا به افراد بدون داشتن شناخت كافي نسبت به آنها و اعتماد به تبليغات نادرست و عدم مشاوره با كارشناسان و افراد مطلع را از عوامل زمينه ساز بروز كلاهبرداري و سوء استفاده افراد فرصت طلب خواند و رعايت نكات ذيل را در پيشگيري از اين جرم مورد تاكيد قرار داد.

- فريب ظاهر آراسته افراد را نخوريد.

-به هر گونه پيشنهاد يا معامله خيلي خوب مشكوك باشيد.

- موارد مشكوك را از طريق تلفن ۱۱۰ به مراكز پليس گزارش كنيد.

- هنگام معامله با افرادي كه نشانه و شماره تلفن ثابتي ندارند، بيشتر دقت كنيد و تا حد امكان از آن بپرهيزيد.

- براي اطمينان از اصالت يك سند بايد از مرجع صدور آن استعلام كنيد.

- از پرداخت وجه نقد تحت عنوان مشاركت يا مضاربه به افراد ناشناس خودداري كنيد.

مهار كامل سرقت احشام در فراهان

فرمانده انتظامي شهرستان فراهان استان مركزي از مهار كامل سرقت احشام طي هفت ماهه نخست در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ صفر علي روشنايي در تشريح اين خبر گفت :از آنجايي که آموزش هاي علمي و به روز در ميان جامعه هدف، نقش ارزنده اي در کاهش جرايم به ويژه سرقت به همراه دارد، نيروي انتظامي شهرستان بنا بر سياست هاي ابلاغي اطلاع رساني و آموزش آحاد مردم براي پيشگيري از بروز جرم و بزه را دستور كار خود دارد.

وي اضافه كرد : در سال جاري ضمن اطلاع رساني و آموزش همگاني و همکاري با جهاد کشاورزي و همچنين مشارکت دامداران خوشبختانه از ابتدا سال ۹۳ تاکنون هيچگونه سرقت احشام در سطح شهرستان فراهان گزارش نشده است.

فرمانده انتظامي شهرستان فراهان يادآور شد :اجراي به موقع طرح هاي انتظامي، کنترل مبادي ورودي و خروجي شهرستان و تعامل با دامداران و آموزش آنان از اقدامات موثر در مهار سرقت احشام در شهرستان بوده كه با تلاش مجموعه انتظامي شهرستان اين مهم باعث رضايتمندي مردم به ويژه دامداران و کشاورزان در سطح شهرستان شده است.

زدن زنگ منازل به بهانه سرقت

سارقاني كه به منظور سرقت از منزل، ابتداء زنگ منازل را مي زدند و پس از حصول اطمينان از خالي بودن منزل اقدام به سرقت مي كردند توسط پليس شهرستان خمين استان مركزي شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان خمين در تشريح اين خبر گفت:در پي وقوع چند فقره سرقت منزل مراتب جهت رسيدگي در دستور كارآگاهان پليس قرار گرفت.

سرهنگ محمد علي گودرزي افزود: پس از انجام تحقيقات گسترده و فني توسط كارآگاهان پليس دو نفر سارق شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه نسبت به دستگيري آنان اقدام شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خمين ادامه داد:پس از انجام تحقيقات مشخص شد كه سارقين زماني كه قصد سرقت از منازل را داشتند ابتداء زنگ منزل را مي زدند و پس از اينكه از خالي بودن منزل اطمينان حاصل مي كردند از ديوار بالا مي رفتند و با شكستن شيشه وارد منزل مي شدند و اقدام به سرقت مي كردند.

وي تصريح كرد: در بازجويي هاي فني و پليسي سارقين به ۹ فقره سرقت اعتراف كردند كه در اين خصوص پرونده تشكيل و سارقان به مراجع قضايي معرفي و روانه زندان شدند.

اين مقام انتظامي در پايان ضمن تشكر از اطلاع رساني به موقع شهروندان و همكاري آنان خاطر نشان كرد:تلاش در راستاي حفظ آرامش مردم و مبارزه با متخلفان در دستور كار پليس قرار دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن این شهرستان در پایین‌ترین رتبه‌های برخورداری از عدالت اجتماعی نگران کننده است.

 خبرگزاری فارس: قرار گرفتن تفرش در پایین‌ترین رتبه‌های برخورداری از عدالت اجتماعی نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در چهل و پنجمین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: تفرش از قدمت تاریخی در حوزه فرهنگ برخوردار است، با احداث دانشگاه در سال 67 قرار بود این شهرستان به یک قطب دانشگاهی در استان تبدیل شود، اما با گذشت بیش از 26 سال به نتایج مورد نظر نرسید.

وی تصریح کرد: یکی از پتانسیل‌های این شهرستان جاذبه‌های گردشگری و آیین‌های مذهبی است که با حداقل امکانات به بهترین نحو مدیریت می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار گرفتن این شهرستان در پایین‌ترین رتبه‌های برخورداری از عدالت اجتماعی نگران کننده است که مسئولین استان باید برای بهبود وضعیت اقدامی عاجل کنند.

صلاحی با بیان اینکه تفرش در زمینه‌های مختلف از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است، گفت: با وجود این پتانسیل‌ها این منطقه هنوز به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگ نرسیده است.

وی تصریح کرد: موانع موجود و مشکلات پیشرو سبب شده تا این شهرستان در رتبه‌های پایین عدالت اجتماعی قرار گیرد و این جایگاه متناسب با قدمت تاریخی این شهرستان نباشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بکوشیم تا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خودکفا و توانمند شوند، خوشبختانه این شهرستان از حاشیه‌نشینی‌ها به دور است و با گذشت سال‌ها از تاسیس این شهر فرهنگ و هویت خود را حفظ کرده است.

صلاحی بیان کرد: به علت عدم همکاری بانک‌ها دو سرمایه‌گذار مراکز تفریحی و هتل تسهیلات راه‌اندازی این مجتمع‌ها را دریافت نکرده‌اند که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این مشکل برطرف شود.

وی اظهار کرد: اعتباری در مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی رصدخانه تفرش اختصاص داده شده که در آینده‌ای نزدیک واریز می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم هفته فرهنگی فرصتی باشد تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان منعکس شود.

فرماندار تفرش نیز با بیان اینکه 17 تا 23 آبان ماه سال جاری به عنوان هفته فرهنگی تفرش نام‌گذاری شده است، گفت: 300 عنوان برنامه با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی تدوین شده که 270 برنامه به صورت مستمر به اجرا درآمده است.

کریم حمیدوند اظهار کرد: استان مرکزی از نادرترین مراکزی است که با توجه به فرمایشات رهبری و نام‌گذاری سال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به طور عملی تاکیدات ایشان را اجرایی کرده است.

وی افزود: ایجاد وحدت و همدلی و بالا بردن سطح فرهنگ شهروندان از مهم‌ترین اهدافی است که در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی مد نظر قرار گرفته است و با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده مردم تفرش از برگزاری این برنامه‌ها رضایت کامل داشتند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 
گروه استان ها- زني كه با جعل مدارك و معرفي خود به عنوان نماينده يك شركت كاريابي از دو شهروند تفرشي در حدود 250 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود در عمليات شناسايي پليس شهرستان دستگير و روانه زندان شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، در اوايل مهرماه جواني با مراجعه به كلانتري مركز شهرستان تفرش و ارائه برگه شكوائيه اي خواستار رسيدگي به يك مورد كلاهبرداري شد.

شاكي به ماموران انتظامي گفت: حدود چند ماه قبل با تبليغي در سطح شهر مواجه شدم که يك شركت كارياب با تبليغات گسترده عنوان داشته بود مي تواند زمينه ايجاد كار را براي مراجعه كنندگان خود فراهم كند.

وي ادامه داد: من نيز به شركت مراجعه كردم و زني ، چند فرم به من داد و من نيز بعد از تكميل ، آنها را تحويل دادم و وي بعد از چند روز تماس گرفت و اعلام داشت كاري متناسب من پيدا شده و لازم است كه مبلغ130 ميليون ريال به حساب شركت واريز كنم كه من نيز بلافاصله اين پول را تهيه كردم و به حساب اعلام شده واريز كردم كه بعد از گذشت چند هفته و پيگيري هاي كه داشتم متوجه شدم كه ادعاي كاريابي كذب بوده و از من كلاهبرداري شده است.

با دريافت اين شكايت، موضوع در دستور كار پليس شهرستان قرار گرفت و تيمي از ماموران انتظامي تحقيقات خود را براي بررسي موضوع شروع كردند كه بعد از گذشت تحقيقات اوليه پليس مشخص شد اين فرد كلاهبرداري هاي متعددي از شهروندان تفرشي داشته است.

شاكيان در اظهارات خود به كارآگاهان پليس بيان داشتند اين فرد با در دست داشتن مداركي جعلي ، خود را به عنوان نماينده يك شرك كاريابي معرفي كرده است و وجوهي را در قبال يافتن كار از آنان اخذ كرده است.

دستبند پليس بر دستان زن كلاهبردار

سرگرد "سيروس دالوند "فرمانده انتظامي تفرش در اين باره گفت: با ادامه بررسي هاي پليس مشخص شد كه اين فرد در حدود 250 ميليون ريال  از شهروندان تفرشي كلاهبرداري كرده و متواري شده است.

فرمانده انتظامي تفرش تصريح كرد: پس از اظهارات شاكيان و بررسي شواهد و تحقيقات اطلاعاتي گسترده پليس، زن كلاهبردار در مخفيگاهش در يكي از محلات شهرستان شناسايي و دستگير شد.

وي ادامه داد دربازرسي از منزل اين فرد تعدادي مدارك جعلي كشف و متهم براي تحقيقات تكميلي به پليس آگاهي منتقل شد.

سرگرد "دالوند" اضافه كرد : متهم پس از مواجه شدن با مستندات و شواهد موجود و در مواجهه با شاكيان به جرايم ارتكابي خود اعتراف كرد و با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي وبا قرار قانوني روانه زندان شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شکارچی غیرمجاز دیروز با تلاش مأموران انتظامی شهرستان تفرش استان مرکزی دستگیر و یک لاشه قوچ وحشی از مخفی‌گاه این فرد کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی مرکزی، سرگرد «سیروس دالوند» فرمانده‌ی انتظامی تفرش در تشریح این خبر گفت: در پی اقدامات فنی و کسب اطلاعات توسط مأموران پاسگاه انتظامی بازرجان این شهرستان از فعالیت فردی در زمینه‌ی شکار غیرمجاز برخی حیوانات حفاظت شده، موضوع مورد پیگیری پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اقدامات اطلاعاتی وسیع محل اختفای شکارچی غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان تفرش شناسایی شد.

فرمانده‌ی انتظامی تفرش ادامه داد: پلیس با اطمینان از حضور متهم در مخفی‌گاهش دیروز(سه‌شنبه 15 شهریورماه) با هماهنگی مقام قضایی و همکاری مأموران محیط زیست وارد عمل شد و ضمن دستگیری شکارچی غیرمجاز، در بازرسی از مخفی‌گاهش، 14 فشنگ از نوع سلاح برنو غیرمجاز و هشت کیلوگرم لاشه‌ی گوشت قوچ وحشی، کشف و ضبط کردند.

دالوند با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ی پلیس برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز در نقاط حفاظت شده این شهرستان، از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت:قدس متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است و باید برای حمایت از قدس و سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی تلاش جهانی صورت گیرد.

شهرت روز قدس ، جهانی شده است

به گزارش  دیار آفتاب  " سرهنگ علی فراهانی " درباره روز قدس گفت :قدس متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است و باید برای حمایت از قدس و سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی تلاش جهانی صورت گیرد.

وی با اشاره به فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله فلسطین یک مسئله داخلی بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با پیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی موضوع فلسطین از مسئله داخلی خارج شد و در عرصه جهانی جایگاه محکمی پیدا کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش  به جهانی شدن روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: : اکنون که سالیان زیادی از سخنان حکمت بار و بصیرت افزای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس می گذرد، این عنوان شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نوردیده و راهپیمایی روز قدس با حضور پرشور مردم مسلمان در اقصی نقاط جهان برگزار می گردد.

"سرهنگ فراهانی "  بیان کرد: این رخداد مهم تاریخی که در سراسر جهان اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحقق می یابد، پیام بیداری ملت ها است و جهان اسلام در این روز خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمین های اشغالی مسلمانان است و اعتراض خود را علیه ظلم، تجاوز و برتری طلبی های رژیم صهیونیستی ابراز می کنند.

وی در ادامه به حضور گروه تروریستی داعش در منطقه که دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی  و کشورهای بیگانه هستند اشاره کرد و بیان داشت: این گروه با رهبری نظام سلطه با هدف ارائه چهره ای غیر اسلامی ،  غیر انسانی و خشن از اسلام و تقویت اختلافات قومی و مذهبی در صدد تضعیف جبهه اسلام و جلوگیری از صدور انقلاب به دیگر کشورهای اسلامی هستند .

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه تفرش  یادآور شد: مردم روزه دار، فهیم و ولایی ایران  امسال نیز با حضور خود در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین موجب یاس و نا امیدی دشمنان انقلاب اسلامی خواهند شد.


"سرهنگ فراهانی " تصریح کرد : امروز متاسفانه قتل عام کودکان، زنان روزه‌دار و بی‌دفاع و مظلوم فلسطین در برابر انظار عمومی صورت می‌گیرد و دولت‌مردان جبهه غربی و عربی جهان  کر و کور شده‌اند و صدای اعتراض های  عمومی ، وجدان آن‌ها را بیدار نمی‌کند.

وی تاکید کرد : در روز قدس، نگاه تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی به ملت مظلوم فلسطین است، فلسطینی که بیش از نیم قرن است که شاهد سکوت مرگبار سازمان‌های حقوق بشر و نیز شاهد بی‌غیرتی حکام عرب خود بوده که دل هر مسلمان آزاده‌ای از این همه جنایات به درد می‌آید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دستگیری باند سارقان مسلح طلا فروشی های تهران

فرمانده انتظامی تفرش گفت: باند ۶ نفره سارقان حرفه ای در تفرش با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

سرگرد سیروس دالوند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به دستگیری باند سارقان حرفه ای در تفرش اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت های مختلف در سطح شهرستان تفرش در یک ماهه اخیر و شکایت تعدادی از شهروندان در این زمینه تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد.

وی افزود: جرم سرقت مورد نکوهش همه قوانین و ادیان بوده که در اعصار گذشته تا به حال مجازات های متفاوتی برای آن مقرر ساخته اند که خداوند در قرآن قطع دست دزد را مقرر فرموده است.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: همه انسانها، فطرتی پاک خلق شده و پس از تولد در دوران اولیه زندگی، پاک و معصومند و این تا زمانی که توسط شرایط خاص به سمت اشتباه نروند، شرایط فردی مثل خصوصیات رفتاری و ذاتی هر شخص و یا به چگونگی محیط اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و فرهنگی آنها بستگی دارد.

دالوند با اشاره به اینکه قبل از ارتکاب به جرم باید انگیزه وقوع جرم را اصلاح کرد، گفت: از سوی دیگر هیچ مجرمی از مادر خود مجرم و تبهکار زاده نشده است، بنابراین توجه به این واقعیت ضروری بنظر می رسد که جرم و جنایت یا به عبارت بهتر بیماریهای اجتماعی مانند بیماری های جسمی مسری هستند و اگر قبل از ایجاد انگیزه وقوع جرم بفکر اصلاح و از بین بردن علل ارتکاب جرم نیافتند ممکن است به دیگران نیز سرایت کند که عواقب سنگین و غیر قابل جبرانی در پی دارد.

وی افزود:  بر اثر ازدیاد جرم و جنایت قدرت کنترل در جامعه هر روز ضعیف تر و به طبع بر مقدار مجرمان افزوده می گردد و در نهایت حتی بر قوانین منطقه ای و کلان هم در طولانی مدت تاثیر می گزارد.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: در تمامی دوره های تاریخی جامعه انسانی، مواجه با دردها و آسیب های ناشی ناهنجاری ها بوده که در هر عصری شکل خاصی پیدا کرده و نوع برخورد با آن هم گوناگون بوده، در عصر ما بدلایلی چون افزایش فاصله طبقات اجتماعی، عدم توجه به جنبه معنوی انسان، سستی و تزلزل ارکان اخلاقی، سقوط خانواده، گسترش مکاتب مادی و پوچ گرائیها و لذت طلبی ها و بالاخره عدم توان کنترل زمامداران توسعه بیشتری یافته که از دید بسیاری از جامعه شناسان امیدی به اصلاح اوضاع آینده نیست.

دالوند با اشاره به راه های پیشگیری و درمان گفت: مگر اینکه تحولی ناشی از روشنگریها و ارشادات سازنده در جامعه رخ دهد وجود چنین اندیشه هایی، صاحب نظران را به تلاش و تکاپو وا داشته که در سایه بررسی های علمی، ریشه و انگیزه های اینگونه دردها را کشف کرده و راه هایی برای پیشگیری و درمان ارائه کنند.

وی افزود: اصل این است که در جامعه انحرافی پدید نیاید و در صورت پدید آمدن،‌ مزمن نگردد که در آن صورت امکان ریشه کن کردن آن بسادگی میسر نیست.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: گاهی هسته اولیه انحرافی در جامعه گذارده شده و مسئولان با نظر بی اهمیتی به آن می نگرند ولی در اندک زمانی شیوع و گسترش یافته و جامعه را دچار آسیب و بحران می کند که این مسئله در رابطه با جوانان بیشتر قابل توجه است زیرا که از هر نظر این ظرفیت را دارند که چیزی نوع و فرا اجتماعی را با توان جسمی و روحی که دارند با سرعتی بسیار زیاد در کمترین زمان در جامعه کشف و عملیاتی و پیاده سازی کنند.

وی افزود: لازمه سرقت گرفتن، برداشتن و کش رفتن بوده که برای سرقت تعریف های متعددی ارائه شده است که می توان ربودن خدعه آمیز مال غیر، برداشتن چیزی از دیگری بدون اطلاع ورضایت او، گرفتن وبردن مال وپول کسی به زور یا مکروفریب، ربودن متقلبانه شیء به دیگری وبالاخره ازنظر قانون سرقت تنها وقتی موجود بوده که شی موضوع جرم بدون آگاهی وبرخلاف میل صاحب آن تصرف شود.

دالوند تصریح کرد: سرقت سبب افزایش هزینه ‏های تولید می‏ شود و بخش ‏های زیادی از بیت المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏ها، تأمین زندگی خانواده‏ های زندانیان شود.

فرمانده انتظامی تفرش با اشاره به آثار زیان بار سرقت بر جامعه گفت: آثار زیانبار آن بر مصرف کننده ‏ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامنگیر خانواده ها می‏ شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏ کند.

وی افزود: پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده پلیس 6 سارق سابقه دار شناسایی و در یک عملیات ویژه و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تفرش با اشاره به اعتراف سارقان به 12 فقره انواع سرقت منزل، کیف قاپی و محتویات خودرو گفت: پس از بازرسی از محل اختفای سارقان بیشتر اموال مالباختگان کشف و برگردانده شد.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: اعضای باند سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: شهروندان ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیسی مبنی بر رعایت ایمنی منازل و خودروهای خود درصورت مشاهده هرگونه جرایم از سوی افراد فرصت طلب موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرمانده انتظامی تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 13:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده سپاه تفرش گفت: اردوهای جهادی نمادی از مدیریت جهادی وعزم ملی است که برای رفع مشکلات در مقابل دشمنان به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، سرهنگ علی فراهانی صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی شهرستان تفرش اظهار کرد: اردوی هجرت1 شروع انقلاب، اردوی هجرت2 گذر از 8سال جنگ با همت مردم و مسئولین، اردوی هجرت 3محرومیت زدایی است که به واسطه این اردوها نیازهای مردم  مناطق محروم رفع می شود.

وی افزود: در سال 93 اردوهای یک ، سه ، هفت ، ده روزه با حضور جوانان پرشور تفرشی در روستاهای مناطق محروم این شهرستان اجرا می شود.

فرمانده سپاه تفرش با اشاره به فغالیت های  اردوهای جهادی سال 92  گفت : در سال گذشته با همت مردم، مسئولان، جوانان توانستیم اقداماتی مانند مرمت و بهسازی مدارس، احداث یک واحد مسکونی در روستای ابره در، احداث 2غسالخانه، دیوار کشی اطراف گلزار، سم پاشی، نصب سطل زباله، اعزام اکیپ پزشکی، جمع آوری زباله ها، رنگ آمیزی دیوار کلاس های مدارس را در شهر و روستاهای تفرش به مرحله اجرا درآوریم.

سرهنگ فراهانی  افزود: فرهنگ سازی و ترغیب و تشویق و مشارکت در کارهای دسته جمعی، غنی سازی اوقات فراغت از مهمترین اهداف این اردوها است.

وی با اشاره به اردوهای جهادی امسال تصریح کرد: در سال 93 احداث 2 واحد مسکونی، سرویس بهداشتی و حمام، سیم کشی یک واحد ساختمانی، لای روبی قنوات، سم پاشی دام، مایه کوبی دام، اعزام اکیپ پزشکی، توزیع سبد کالا، اجرای اقدامات فرهنگی، غبار روبی مساجد و اماکن متبرکه ،اجرای کلاسهای آموزشی در زمینه اشتغال، کشاورزی، مشاوره، مرمت و بهسازی مدارس، ترمیم میز و صندلی، نقاشی دیوار مدارس، حضور مهندسان کشاورزی در روستاها و مبارزه با آفات کشاورزی به صورت رایگان و سایر فعالیتهای فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، بهداشتی در شهر و روستاها انجام می شود.

اردوهای جهادی نمادی از مدیریت جهادی و عزم ملی است

فرمانده سپاه تفرش با اشاره به اهمیت و جایگاه اردوهای جهادی گفت: اردوهای جهادی نمادی از مدیریت جهادی وعزم ملی است که برای رفع مشکلات در مقابل دشمنان به وجود می آید.

وی افزود: بسیج در فرهنگ، اقتصاد و عزم ملی پیشگام بوده و همانطورکه  در هشت سال دفاع مقدس در صحنه حضور داشت و نگذاشت ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان بیافتد هم اکنون نیز در پاسداری از دستوردهای انقلاب تلاش می کند.

سرهنگ فراهانی با بیان اینکه مردم مناطق محروم از حضور اردوهای جهادی و خدمات بسیج سازندگی رضایت دارند، تصریح کرد: رضایت مردم از نظام نیز از نتایج این اردوها است.

فرمانده سپاه تفرش با اشاره به اینکه در اعمال نیت مهم است، گفت: باید در مدیریت جهادی عمل انسان خالص و فقط برای خدا باشد که اگر غیر این بود ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: در جامعه امروزی اردوهای جهادی با نیت خالص و مدیریت جهادی می تواند در نهایت هرچه تمام برای ایجاد فرهنگ اسلامی و رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی تلاش شود.

پرداختن به فرهنگ اساس کار اردوهای جهادی است

فرمانده سپاه تفرش با اشاره به اینکه پرداختن به فرهنگ اساس کار اردوهای جهادی است گفت: کار اردوهای جهادی تنها عمرانی نیست و پرداختن به فرهنگ اساس کار این اردوها است.

وی افزود: شناخت و درک شرایط موجود از شاخصه های مهم اردوهای جهادی بوده و تلاش گران جهادی ها بعنوان ابزاری است تا بتواند برای بیان دردهای افراد محروم به مسولان تلاش کنند.

سرهنگ فراهانی تصریح کرد: هجرت یک جهاد فی سبیل الله است و زمانی معنا می شود که در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اردوهای جهادی افزود: نباید فکر کرد که در اردوهای جهادی فقط خدمت‌رسانی انجام می شود بلکه نیت و کار جهادگران مقابله با دشمن است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:سپاه تفرش,سرهنگ فراهانی,پایگاه خبری تفرش,اردوی جهادی, | 13:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اردوی جهادی

 فرمانده ناحیه تفرش گفت: ثبت‌نام اردوهای جهادی در تفرش برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب با محوریت شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در دهه پیشرفت و عدالت، آغاز شد.

به گزارشپایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، سرهنگ علی فراهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این اردوها اظهار کرد: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی از اهداف اصلی اردوهای جهادی هستند.

وی افزود: اجرای طرح‌های جهادی و محرومیت‌زدایی از طریق اردوهای جهادی و با بهره‌گیری از توانایی و ظرفیت بسیجیان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه تفرش با اشاره به اهداف طرح اردوهای جهادی گفت: ایجاد شادی و نشاط در میان بسیجیان، کمک به عمران و آبادانی بخش‌ها و روستاهای محروم و ارائه خدمات صادقانه و با اخلاص توسط بسیجیان به مردم محروم و غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانش‌آموزان بسیجی و مهم تر از همه تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی از اهداف اصلی این طرح هستند.

وی تصریح کرد: مرمت و زیباسازی مدارس، بازسازی و تعمیر منازل افراد تحت حمایت کمیته امداد، زیباسازی اماکن عمومی از قبیل مساجد و حسینیه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در روستاها را از دیگر برنامه‌های گروهای جهادی عنوان کرد.

فراهانی افزود: در زمینه کشاورزی نیز اردوهای جهادی ما با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان در این اردوها فعالیت داشتند و کارهای مطلوبی در بخش کشاورزی انجام خواهند داد .

وی با اشاره به این اردوها گفت: این اردوها در سه دوره ویژه خواهران ، برادران ، دانش آموزان اجرا می شودو علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند حداکثر تا 20مردادماه  به حوزه های مقاومت بسیج یا پایگاه ها مراجعه نمایند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:سپاه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 14:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، "سرهنگ علی فراهانی "در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش با اشاره به نام‌گذاری سالروز میلاد فرخنده سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نام روز پاسدار گفت : ما افتخار می‌کنیم به عنوان پاسدار رهرو حضرت امام حسین(ع) هستیم.

وی ادامه داد:مهم ترین دلیل موفقیت سپاه در بخش های مختلف تاسی پاسداران به سیره انبیا و ائمه(ع) است.

فرمانده ناحیه تفرش افزود: سپاه پاسداران در سال های پس از انقلاب توانسته توانایی های خود را ارتقا بخشیده و از هوشمندی بالایی برخوردار باشد که مود تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است. موضع گیری نظام سلطه در برابر توان دفاعی کشور نیز نشانگر توانمندی های سپاه در زمینه های مختلف است.

"سرهنگ فراهانی " خاطر نشان کرد : سپاه با داشتن روحیه انقلابی در عرصه های نظامی و دفاعی شاهد پیشرفت و حرکت رو به جلو بوده و به همین ترتیب در مقوله فرهنگی نیز حرکت پیش رونده و انقلابی دارد تا بتواند در مقابل جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کند که با لطف خداوند متعال در این صحنه هم توفیقات خوبی به دست آورده است.

وی خاطر نشان کرد :  پاسداران با معرفت و آگاهی و انجام به موقع وظایف الهی و انقلابی خود ثابت کردند بر مدار ولایت حرکت کرده و در مقابل توطئه ها و فتنه ها و انحرافات خواهند ایستاد چون حرکت سیدالشهدا(ع) را سرمشق و الگوی خودشان قرار داده اند.

فرمانده ناحیه تفرش مسیر پایداری در برابر دشمنان همان مسیر امام حسین(ع) دانست که موجب هدایت انسان به سوی رستگاری می شود و ادامه داد: نباید اجازه داد مادیات و هواهای نفسانی موجب دوری انسان از مسیر واقعی اسلام شده و باید در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرمانده ناحیه سپاه تفرش, | 16:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فریب زنان سالخورده از سوی مرد شیطان صفت
این دو مردشیاد از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شدند.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از جام جم، دو مرد که با فریب زنان سالخورده، طلاهای آنها را سرقت می‌کردند، از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: روزهای پایانی اردیبهشت، زن سالخورده ای با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، هنگام بازگشت به خانه دو مرد در حالی که مقداری لباس در دست داشتند، ادعا کردند در یک موسسه خیریه فعالیت دارند و در جستجوی افراد نیازمند هستند تا این لباس ها را به آنها هدیه دهند.

شاکی افزود: اعتمادم به این دو نفر جلب شد و نشانی خانه فرد مستمند را به آنها دادم. در همین موقع یکی از آنها با دیدن طلاهایم خواست آن را ببیند تا مانند آن را برای همسرش خریداری کند که طلاهایم را به او دادم و دقایقی بعد آن مرد، طلاها را درون نایلونی گذاشت و به من داد و سپس هر دو از محل دور شدند. پس از بررسی طلا ها متوجه شدم انگشتر قیمتی ام سرقت شده است.

سرگرد سیروس دالوند افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد تا این که زنان سالخورده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایت هایی عنوان کردند در دام دو مرد سارق گرفتار شده و به شیوه ای مشابه طلاهایشان سرقت شده است.

وی یادآور شد: تحقیقات پلیس برای دستگیری دو خیر قلابی ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران متوجه دو مرد شدند که با سد کردن راه یک زن سالخورده در حال گفت وگو با وی هستند و چند دست لباس را به وی نشان می دهند. ماموران متوجه شدند مشخصات این دو مرد با همان افرادی که در تعقیبشان هستند، مطابقت دارد. با دستگیری هر دو متهم در بازرسی از خودروی آنها مقادیری از طلاهای سرقتی و چند دست لباس کهنه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان و ادعا کردند از زن سالخورده فقط نشانی خانه فرد مستمندی را می خواستند تا لباس ها را به وی دهند و قصد سرقت نداشته اند.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران مالباختگان را به پلیس آگاهی احضار کردند و آنها در مواجهه حضوری با دو متهم آنها را به عنوان سارقان طلاهایشان معرفی کردند. دالوند خاطرنشان کرد: با مشخص شدن هویت سارقان، آنها دوباره بازجویی شدند و این بار اعتراف کردند با جعل عنوان افراد خیر، زنان سالخورده را فریب داده، طلا هایشان را سرقت می کرده اند و با این روش در شهر های استان مرکزی از جمله اراک، خمین، آشتیان و نیز استان یزد مرتکب سرقت شده و تاکنون 25 زن سالخورده را به دام انداخته اند.
فرمانده انتظامی شهرستان تفرش با توصیه به مردم بویژه افراد سالخورده از آنها خواست فریب افرادی را که با جعل عنوان خود را خیر معرفی می کنند نخورند و طلاهایشان را در اختیار آنها قرار ندهند. چنانچه با این گونه افراد روبه رو شده و به رفتار آنها ظنین شدند، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام سارقان گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از آنها در پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی حضور یابند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

ایثار و شهادت

فرمانده سپاه تفرش گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ خدا جویی و حق طلبی است که این فرهنگ و انتقال آن به نسل چهارم انقلاب باید منتقل شود و باید دانست ترویج فرهنگ شهادت در کشور تدوام دارد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، سرهنگ علی فراهانی در آئین بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در شهرستان تفرش با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن اظهار کرد: با توجه به تهاجمات و شبیخون گسترده فرهنگی از سوی دشمنان که بطور مستقیم فرهنگ جوانان ما را نشانه گرفته اگر برنامه ریزی مدونی نداشته باشیم موفق نمی شویم.

وی افزود: همانطور که روحیه ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس ما را پیروز کرد باید این روحیه را در جامعه احیاء کرد و باید روحیه جهاد، ایثار، شهادت همدلی و وحدت و همگرایی دوباره در جامعه احیاء شود و امروز بیش از گذشته به روحیه جهادی در جامعه نیازمندیم.

فرمانده سپاه تفرش با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر علاوه بر تاثیر در منطقه بسیاری از قدرت های جهان را شگفت زده کرد.

وی افزود: این حماسه که آزادسازی خاک کشورمان را از چنگال دشمن به دنبال داشت نتیجه مقاومت مردم در برابر نظام سلطه است.

سرهنگ فراهانی تصریح کرد: حماسه بزرگ فتح خرمشهر برای مردم کشور ما سراسر درس آزادگی و ایمان است که تامل بر آن نشان از تبلور اراده پولادین ملتی است که با حضور همه جانبه در کنار نیروهای مسلح، دشمن را از خاک وطن خود بیرون کردند.

وی افزود: فتح خرمشهر تداعی ایثار و مقاومت ملت ایران در مقابل چشم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

سرهنگ علی فراهانی با تاکید براینکه ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه سبب شده است تا ‎ آزادیخواهان جهان شهامت ایستادگی در مقابل ابر قدرت ها را پیدا کنند گفت: دشمنان به دلیل ترس از انقلاب اسلامی و برای ضربه زدن به انقلاب و جلوگیری از حرکت رو به رشد و پیشرفت ملت ایران از طریق جنگ نرم به ایران ضربه میزنند.

وی تصریح کرد: ظهور قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با فتح خرمشهر به اثبات رسید و با حماسه فتح خرمشهر ظهور ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه تثبیت شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,سپاه تفرش,سرهنگ فراهانی, | 18:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: سپاه پاسداران مهم‌ترین پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک علی فراهانی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران به عنوان نهادی است که پاسدار دستاوردهای انقلاب با شرح وظایف مشخص، انجام وظیفه می‌کند، اظهار داشت: به فرمان امام خمینی(ره)، سپاه هم در جبهه سخت و هم در جبهه نرم فعالیت می‌کند، تا سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری را محقق کند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، ترفندهای دشمن برای تقابل با نظام اسلامی به طرق مختلف آغاز شد و در سال 58 با تحریک رئیس جمهور عراق، درگیری‌های مرزی و زیر آتش قرار دادن شهرهای قصر شیرین، سومار، مهران، آبادان و خرمشهر به صورت متناوب با سلاح‌های سبک و سنگین انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش خاطرنشان کرد: در همین راستا رژیم بعث عراق پس از 20 ماه ایجاد ناامنی در مرزها سرانجام در سال 59 حمله همه جانبه به ایران را آغاز کرد و حضرت امام خمینی(ره) با نگاه دقیق خود به این مسئله که دشمن قطعاً به فکر براندازی نظام خواهد بود، بلافاصله پس از 70 روز از پیروزی انقلاب فرمان تشکیل سپاه پاسداران را صادر کرد.

فراهانی عنوان کرد: حفظ و ارتقای آمادگی رزم در جبهه جنگ نرم و تقابل با تهاجمات فرهنگی دشمن از وظایف اصلی بوده که تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت بسیج در همه عرصه‌ها در راستای تحقق این امر مهم و پاسخ به دغدغه‌های رهبری وظیفه پاسداری را به نحو شایسته اجرا کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش با بیان اینکه امروز سپاه در بسیاری از عرصه‌ها نقش مهم ایفا می‌کند، یادآور شد: در عصر حاضر سپاه در عرصه‌های نظامی، اجتماعی و سیاسی اقتصادی، فرهنگی، تامین نیروی مردمی و در بحث بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی فعالیت‌های چشمگیری را انجام می‌دهد.

فراهانی با اشاره به شعار امسال، ابراز داشت: با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر و شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در یک جمله هم فرهنگ بسیجی و هم اقتصاد و  هم عزم و اراده و پشتیبانی ملی و حضور جهادی همه مردم در بسیج کاملاً مشهود و متبلور است و بسیج به تنهایی همه معانی و مفاهیم شعار امسال که مبنای استقلال ملی است را در دل خود جای داده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: دو نفر سارق طلا و زیورآلات پیرزن‌ها روز گذشته در شهرستان تفرش شناسایی و دستگیر شدند.

 خبرگزاری فارس: پایان سرقت‌های سریالی طلا و زیورآلات در تفرش

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سیروس دالوند اظهار داشت: مأموران پلیس شهرستان تفرش از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 در جریان سرقت‌های سریالی طلا و زیورآلات قیمتی چند خانم مسن در سطح این شهرستان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با اعلام این خبر تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان احتمالی آغاز و اقدامات فنی گسترده‌ای صورت گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش افزود: پس از تحقیقات گسترده، دو نفر سارق شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه هر دوی آنها در تفرش دستگیر شدند.

دالوند با اشاره به اعتراف سارقان به 6 فقره سرقت طلا در این شهرستان خاطر نشان کرد: ارزش زیورآلات سرقتی 55 میلیون ریال می‌باشد.

وی با بیان اینکه اموال مسروقه از محل اختفای سارقان کشف و پس از شناسایی به مالباختگان تحویل داده شد اظهار داشت: دو نفر متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

راهیان نور 1

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: تعداد ۹۰ نفر از شهرستان تفرش در قالب ۲کاروان زیارتی به سرزمین نور اعزام می شوند.
 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، علی فراهانی در جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور تفرش با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور از این شهرستان اظهار کرد: مهمترین هدف اعزام زائران به مناطق جنوب کشور، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و آشنایی با مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس بوده که دفاع رزمندگان اسلام در آن 8سال افتخار کشور اسلامی و ملت مسلمان ایران است و افتخار ما نیز انتقال این فرهنگ غنی به نسل آینده است.

وی افزود: اعزام کاروان راهیان نور با هدف آشنا کردن جوانان با ایثار فداکاری و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آشنایی بیشتر با مناطق جنگی انجام می‌شود.

فراهانی تصریح کرد: در کنار اجرای برنامه‌های معنوی، فرهنگی و بصیرتی، بازدید از مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار، خرمشهر و  هویزه برای کاروان‌های راهیان نور پیش‌بینی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفرش با اشاره به دوره برگزاری این اردوها گفت: این کاروان در اقامت 4روزه خود که از 22 اسفند آغاز و تا 25 اسفند ادامه دارد و از مناطق جنگی جنوب کشور بازدید می‌کند.

فراهانی افزود: اردوهای راهیان نور گامی اساسی در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ و تفکر بسیجی و مفاهیم ارزشمند ایثار، شجاعت و فداکاری است.

وی تصریح کرد: اردوهای معنوی راهیان نور و زیارت سرزمین نور عامل مهمی در ایجاد تغییرات بنیادین در رفتارهای جوانان و هدایت به سمت ارزش‌های اسلامی و الهی به شمار می‌رود.

فراهانی با تاکید و توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره سفرهای راهیان نور به عنوان یک سفر و حرکت ارزشمند فرهنگی گفت: همانطور که مقام معرم رهبری بارها فرمئده اند کاروان راهیان نور، حافظ افتخارات و نقطه عطف سربلندی و عزت ملت ایران است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش با اشاره به هجوم دشمن در عرصه های جنگ نرم و ضرورت دفاع از ارزش های اسلامی در این عرصه ها افزود: استراتژی دشمن از ابتدا تاکنون تغییر رفتار در جامعه بوده و انقلاب اسلامی به عنوان پرچم‌دار مرزهای اعتقادی در برابر هجمه‌های دشمنان ایستاده که باید تفکر جوان را با ارزش‌های جامعه آشنا کنیم که یکی از این راه‌ها، تحقق اردوهای راهیان‌نور و تقویت عزت نفس و بالا بردن بینش اعتقادی جوانان شده است.

فراهانی تصریح کرد: راهیان‌نور را باید به‌عنوان یک حرکت فرهنگی بزرگ تقویت کنیم، چرا که این اردوها جوانان را با فرهنگ دفاع مقدس که یک فرهنگ متعالی است، آشنا می‌کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دستگیری باند سارقان مسلح طلا فروشی های تهران

خبرگزاری تسنیم: سرپرست انتظامی تفرش گفت: باند سارقان موتورسیکلت با تلاش مأموران انتظامی تفرش در این شهرستان منهدم شد.
 

به گزارش پایگاه خبری تفرش  سرگرد سیروس دالوند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به دستگیری باند سرقت موتور سیکلت در تفرش اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان تفرش و شکایت چند تن از شهروندان در این زمینه، موضوع مورد پیگیری پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در راستای افزایش ضریب ایمنی خودروها اعلام کرد که موتورسیکلت را حتما در پارکینگ عمومی و دارای متصدی و مراقب پارک کنید و قبض رسید دریافت دارند.

سرپرست انتظامی تفرش تصریح کرد: ایجاد هرگونه مانع برای پیشگیری از سرقت موثر و بازدارنده است و در صورت امکان سوئیچ مخفی روی موتورسیکلت نصب شود.

دالوند با اشاره به راه کارهای مقابله با سرقت موتور سیکلت، گفت: از تحویل موتورسیکلت به صورت امانت به اشخاصی که شناخت کافی از آنها ندارید، خودداری کنید و در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، موتورسیکلت را حتی‌الامکان در مقابل دید پارک کنید.

سرپرست انتظامی تفرش تصریح کرد: از تغییر ظواهر موتورسیکلت از جمله باک و سیستم اگزوز و غیره که برخلاف آیین‌نامه است، خودداری کنید و در معاملات حتما هویت و مالکیت فروشنده احراز شود.

دالوند با اشاره به اهمیت اجرای شرایط برای جلوگیری از سرقت گفت: هرگونه معامله از طریق فروشگاه‌های معتبر و رسمی انجام شود و برای فروش از طریق آگهی روزنامه، ضرورت دارد تا اقدامات تامینی در صورت مراجعه خریدار به عمل آید و از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به بهانه بررسی وضعیت فنی جدا خودداری کنید.

وی افزود: پس از تحقیقات گسترده پلیس 4 نفر سارق سابقه دار شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در تفرش دستگیر شدند.

سرپرست انتظامی تفرش تصریح کرد: با کشف یک دستگاه موتورسیکلت و مقادیری لوازم موتورسیکلت در اموال مسروقه کشف شده، پس از شناسایی به مالباختگان تحویل و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

دالوند با اشاره به تعامل بسیار خوب مردم با نیرو انتظامی گفت: با قدردانی از همکاری مردم با نیروی انتظامی در شناسایی و کشف جرم، از شهروندان خواستاریم تا در صورت اطلاع از فعالیت های مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: هشت سال دفاع مقدس سند حریت ایران اسلامی است.

خبرگزاری فارس: 8 سال دفاع مقدس سند حریت ایران اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علی فراهانی ظهر امروز در  مراسم بزرگداشت سالروز عملیات غرور آفرین والفجر 8  که در سپاه ناحیه تفرش برگزار شد، اظهار داشت: جنگ تحمیلی ایران و عراق یکی از مهمترین و  تاثیر گذارترین جنگ‌ها در غرب آسیا است که آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته است.

وی، اختلافات تاریخی ایران و عراق، قابلیت‌های رود اروند، خصایص و روحیات خاص صدام که دیکتاتوری بی‌رحم و قدرت طلب بود و در اوایل انقلاب خیال باطل برای تصرف ایران را در سر می‌پروراند را از عوامل شروع جنگ تحمیلی بین ایران و عراق عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش افزود: رزمندگان دلیر ما با انجام عملیات‌ فراوان در مناطق مختلف و تحمل رنج‌ها و مشقات فراوان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان در سلطه بیگانگان باقی بماند.

فراهانی تصریح کرد : عملیات والفجر 8 تبلور اقدامات حفاظتی و بهره گیری از خاطرات تلخ و شیرین حوادث سال‌های جنگ بود.

وی، انضباط راز داری و حفاظتی، انتخاب نیروهای مطمئن، طراحی برنامه‌های فریب و انحراف در اذهان دشمنان، حفاظت مهندسی و آموزش‌های حفاظتی نیروها را از مهمترین دلایل پیروزی عملیات والفجر 8 عنوان کرد.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با از خود گذشتگی و ایثار شهدا و رزمندگان به پیروزی رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش اضافه کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی مرهون اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه، تعامل، اتحاد و خستگی ناپذیری نیروها بود.

به گزارش فارس؛ در این مراسم از جانباز منصور حیدری که از نیروهای شرکت کننده در عملیات والفجر 8 بود با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فردي كه اقدام به ارسال ايميل هاي توهين آميز مي كرد، توسط ماموران پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر، رئيس پليس فتا  فرماندهي انتظامي استان مرکزي گفت: در پي شکايت يكي  از شهروندان شهرستان تفرش مبني بر اينکه مدتي است شخصي اقدام به ارسال ايميل هاي توهين آميز به دختر ايشان مي كند،موضوع در دستور کار اين پليس قرار گرفت و تحقيقات توسط کارشناسان و کاراگاهان برای شناسايي متهم آغاز شد.

سرگرد"مصطفي نوروزي "بيان داشت: شاکيه در اظهاراتش بيان كرد که فرد ايميل دهنده نسبت هاي ناروا به اعضاي خانواده وي زده و وي درخواست پيگيري اين موضوع را دارد.

رييس پليس فتا در ادامه افزود : متهم که پسري 27 ساله بود، با انجام اقدامات فني و پليسي شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي احضار و مورد بازجويي قرار گرفت.

سرگرد نوروزي گفت : متهم دستگير شده که در ابتدا سعي در گمراه نمودن ماموران و تکذيب انجام بزه انتسابي را داشت پس از انجام بازجويي هاي فني و پليسي و ارائه مستندات موجود، ناچار به اعتراف شد و با اقرار صريح متهم پرونده تکميلي به همراه مستندات موجود به دادسراي شهرستان تفرش ارسال شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش از اجرای طرح نظارت و کنترل بر 135 واحد صنفی در این شهرستان طی آذرماه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: نظارت و کنترل بر واحدهای صنفی در تفرش

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سیروس دالوند گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با جرائم و معضلات اجتماعی در سطح صنوف و پیشگیری از بروز تخلفات صنفی، طرح نظارت و کنترل بر این واحدها در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: طی آذرماه سال جاری پلیس امنیت عمومی این فرماندهی از 135 واحد صنفی بازدید کرد که تعداد 13 واحد صنفی به علت نداشتن پروانه شناسایی و عدم رعایت ضوابط و مقررات پلمب شدند.

دالوند بیان داشت: همچنین در این راستا از دو واحد صنفی اخذ تعهد محضری و به 15 واحد نیز تذکر کتبی داده شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش در پایان با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از ناهنجاری های اجتماعی، مراتب را از طریق تلفن 110 اطلاع تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با قانون شکنان اقدام شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

امر به معروف

 

 

 فرمانده مقاومت بسیج تفرش گفت: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مربوط به یک دستگاه و نهاد فرهنگی نبوده و همه ملت در برابر انجام این فریضه وظیفه دارند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش  علی فراهانی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: عمل به امر به معروف و نهی از منکر سبب دوام زندگی اجتماعی مسلمانان شده و باید برای جلوگیری از وجود مشکلات اجتماعی قانون و مقرراتی در جامعه حکم فرما شود.

 

وی افزود: با توجه به وجوب امربه معروف و نهی از منکر لازم است که همه افراد جامعه جهت احیای آن در تلاش کنند تا معروفات در جامعه اسلامی ترویج و منکرات از بین برود و تذکر لسانی در سطح جامعه افزایش پیدا کند.

 

فرمانده مقاومت بسیج تفرش با اشاره به موضوع  تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر گفت: خداوند بهترین دین و آئین را فرستاد چون دین اسلام جاوید و ابدی بوده و بهره گیری از معارف آن سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.

 

فراهانی تصریح کرد: نوع آوری هایی که در دین اسلام وجود دارد، در ادیان قبلی نیامده و یکی از ویژگی های امت اسلامی این است که امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده کند و احیای امربه معروف و نهی از منکر یکی از الویت های اساسی جامعه است.

 

وی افزود: قرآن می فرماید بهترین افراد کسی است که امر به معرف و نهی از منکر می کند و پیامبر بزرگوار اسلام می فرماید کسی که امر به معروف می کند جانشین خدا در روی زمین است.

 

فرمانده مقاومت بسیج تفرش با اشاره به وظایف حاکمان اسلامی گفت: اقامه نماز، احیای زکات در جامعه اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اصلی حاکم اسلامی است.

 

فراهانی تصریح کرد: پیاده کردن احکام اسلام از معروفات بوده و امام حسین ( ع ) و 72  تن از یاران آن حضرت برای احیا و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر شهید شده و همه وظیفه داریم در جامعه اسلامی امر به معر وف و نهی از منکر کنیم.

 

وی افزود: در صورت عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر هرج و مرج در جامعه حاکم ‌شده و با به وجود آمدن این شرایط امنیت و آسایش مردم سلب می‌شود.

 

فرمانده مقاومت بسیج تفرش با اشاره به همکاری مردم و مسئولان گفت: مسئولان با همکاری افراد جامعه و با عمل به امر به معروف و نهی از منکرمی توانند به دوام و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران کمک کنند.

 

فراهانی با اشاره به این که برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید مسئولان برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار کنند، افزود: برگزاری سخنرانی‌های مختلف در مراسم‌ها و جلسات سبب می‌شود مردم با معضلات جامعه آشنا شده و نسبت به رفع آنها تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: حضور روحانیان و کارشناسان مذهبی در مراسم‌ها و توجیه مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر به ترویج این فرهنگ در جامعه کمک می‌کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از دستگیری 15 سارق سابقه دار در این استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش سرهنگ ˈرضا احمدیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت در شهرستان های اراک، ساوه، کمیجان، دلیجان، خمین و تفرش دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته به 22 فقره سرقت موتورسیکلت، احشام، کیف قاپی، کابل برق و محتویات داخل خودرو، اعتراف کرده اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

اراک- ایرنا- 160 دانش آموز دختر شهرستان تفرش امروز (چهارشنبه) در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از ایرنا، فرمانده سپاه ناحیه تفرش در آیین بدرقه این کاروان گفت: این دانش آموزان به مدت سه روز از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس درجنوب کشور دیدن می کنند.

سرهنگ پاسدار ˈ علی فراهانی ˈ افزود: این دانش آموزان علاو بر بازدید از مناطق اروند کنار، شلمچه، شهدای هویزه، معراج شهدای اهواز، دو کوهه، فتح المبین وعملیات بیت المقدس، در رزمایش فرهنگی نیزحضور می یابند.

وی ادامه داد: اعزام دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور، بهترین فرصت برای تبیین حوادث و وقایع آن دوران برای نسل امروز است.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش با بیان اینکه راهیان نور یادآور جانفشانی و دلاورمردی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: این سفر معنوی فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس زندان شهرستان تفرش گفت: مانور مشترک آزمایشی کنترل اغتشاش و آمادگی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در زندان تفرش اجرا شد.

خبرگزاری فارس: مانور آمادگی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه در تفرش اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل  روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی، رضا مؤذن اظهار داشت: این مانور طبق برنامه زمانبندی پیش‌بینی شده با همکاری فرماندهی انتظامی، اورژانس و امداد شهری این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی هدف از اجرای این مانور مشترک را تمرین سناریوهای مختلف و از پیش تعیین شده به منظور آمادگی و مواجهه با شرایط غیرعادی در زندان و بروز اعتراضات و اغتشاشات و درگیری‌های غیرقابل کنترل در محوطه زندان و بندها و درگیری زندانیان با مأموران و تلاش آنها برای فرار و تخریب اماکن، آمادگی برای مواجهه با بلایای طبیعی و همچنین سنجش توان عملیاتی و امنیتی نیروی‌های یگان حفاظت زندان اعلام کرد.

رئیس زندان شهرستان تفرش افزود: با اجرای موفق و کارآمد این مانور هماهنگی و همکاری نزدیک با یگان‌های انتظامی، امنیتی و  امدادی شهرستان به وجود آمد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

گردانهای عاشورا، بیت المقدس،الزهرا (س)و بسیجیان تفرش به مناسبت گرامیداشت فرمان امام خمینی (ره ) در تشکیل بسیج روز سه شنبه در مصلی ولایت این شهرستان اجتماع کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش مسئول معاونت سیاسی سپاه روح ا... استان مرکزی در این مراسم ،بصیرت ، اخلاص و حضور به موقع در عرصه های مختلف را از ویژگیهای یک بسیجی است.

سرهنگˈرجبیˈبا اشاره به مذاکرات ژنو افزود : یکی از اهداف طولانی مدت شدن مذاکرات این بود تا کشورهای دیگر به فکر ایجاد و تولید انرژی هسته ای در کشورشان نباشند .

وی حضور نمایندگان ایرانی در مذاکرات را پاسخ محکمی به یاوه گویان دانست و گفت : ما به جهانیان ثابت کردیم که از طریق مذاکره و منطق مسائل را حل می کنیم.

مسئول معاونت سیاسی سپاه روح ا... استان مرکزی تصریح کرد:اگر توافقات منجر به برداشتن 100درصدی تحریم ها و از بین رفتن مشکلات هسته ای ایران شود موفقیت نصیب ایران شده است . البته اجرا ی این مذاکره نیز تا حدی پیروزی می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش نیز در این مراسم گفت:بسیج ارتش توانمند و با ظرفیت بالای نیروی انسانی است که حضور حماسی خود را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده است .

سرهنگ پاسدارˈعلی فراهانیˈ افزود:دشمن در عرصه های مختلف آزمود که جنگ سخت ، تهدید سخت نمی تواند ایرانیان را از پای در آورد لذا دست به جنگهای نرم و تبلیغات روانی دست زد.



وی خاطر نشان کرد : باید با تهذیب نفس و بصیرت مراقب توطئه های دشمنان بوده تا بتوانیم پیروزی بیشتر ی را کسب نماییم .

فرماندار تفرش نیز در این مراسم گفت:بسیج و بسیجی با مفاهیم مقدس و با شخصیت های مورد احترام پیوند ناگسستنی خورده و لازمه حفظ این پیوند ها ادای تکلیف و اجرای مسئولیت ها است.

ˈبهروز اردلان رادˈ افزود:بسیج یعنی پایداری ، استقامت ، حرف شنوی از رهبری نظام که این توفیق در مذاکرات ژنو نصیب ملت ایران شدکه نتیجه پایداری ملت ، و تبعیت رهبری نظام است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مانور فرهنگی مقابله با جنگ نرم با حضور بانوان بسیجی تفرش در مصلای ولایت این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مانور فرهنگی مقابله با جنگ نرم در تفرش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک معاونت تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تفرش پیش از ظهر امروز در این مراسم گفت: آنچه موضوع جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را با اهمیت می‌سازد، گذار نحوه تهاجم استکبار به منظور تحت سلطه در آوردن ملت‌ها، از تهاجم نظامی به تهاجم فرهنگی است، تا از این طریق بتواند با تخریب بنیان‌های فکری و اعتقادی ملت‌ها، هویت ملی و دینی آنها را پوچ و سلب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فریدون امیری افزود: شناخت، درک صحیح و داشتن تصویری روشن از ابعاد و همچنین راه‌های مقابله با جنگ نرم، می‌تواند ما را در دفاع از هویت ملی و دینی یاری کند.

وی تصریح کرد: تقویت و پر بار کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری، امید به آینده و دیدی خوشبینانه همراه با اعتماد به‌نفس به دور از ناامیدی، اتحاد مردم و جریان‌های سیاسی و دوری از اختلاف، تردید، بدبینی و ایستادگی و عدم سازش در برابر دشمنان انقلاب و نظام اسلامی رمز موفقیت نظام در مهار جنگ نرم دشمنان است.

امیری افزود: هدف اصلی دشمن در جنگ نرم مبارزه با باورها، افکار و اندیشه‌های جامعه اسلامی است که برای آنان خطر آفرین شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم تمسک واقعی به قرآن داشته باشیم قطعاً می‌توانیم جامعه را در برابر هجمه‌های دشمنان محافظت کنیم.

معاونت تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تفرش همچنین به نقش موثر بانوان در خانواده برای مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و بیان کرد: اگر در حفاظت از خانوده رسالت خود را خوب انجام دهیم یقیناً جامعه در مقابل جنگ نرم دشمنان محفوظ خواهد ماند زیرا خانواده نمونه بارز یک جامعه کوچک است.

امیری قیام برای احیاء حکومت اسلامی در جهان، تبیین حقایق اسلامی با استفاده از ابزارهای مهندسی، یگانگی و وحدت اسلامی و صدور فرهنگ ناب اسلام محمدی (ص) در مقابل اسلام آمریکایی را از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان اعلام کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مسئول امور بانوان فرمانداری تفرش گفت: مانور فرهنگی بانوان بسیجی تفرش در هفته بسیج برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: مانور فرهنگی بانوان بسیجی تفرش برگزار می‌شود 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، زهرا بیاتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه ارزش مبارزه در جنگ نرم، کمتر از حضور در جبهه و جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نیست.

زهرا بیاتی با اشاره به هجمه دشمنان علیه دختران و زنان جامعه اسلامی ایران، تصریح کرد: صهیونیسم بین‌الملل و مستکبران غربی بارها با راه‌اندازی جنگ نرم علیه زنان جامعه اسلامی، دشمنی و عداوت خود با دین مبین اسلام را نشان داده‌اند اما زنان مسلمان بارها ثابت کرده‌اند سنگربانان اصلی دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند.

وی افزود: در ادبیات دفاع مقدس ایران به جز مجاهدت، ایثار و صلابت چیز دیگری وجود ندارد و امروز مهمترین رسالت بسیج دشمن شناسی و استکبار ستیزی، متناسب با نوع تهدید در عرصه‌های مختلف جنگ نرم است.

مسئول امور بانوان فرمانداری تفرش در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مانور فرهنگی بسیج جامعه زنان روز دوشنبه چهارم آذر با همکاری حوزه الزهرا و ادارات تفرش با حضور گسترده بانوان بسیجی برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه تفرش گفت: بسیج همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

 

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدارˈعلی فراهانیˈ دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: : بسیج یادگارامام راحل است که نقش بسزایی در حرکت عظیم انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: اخلاص، تلاش و کار جهادی و پشتیبانی از نظام و ولایت از ویژگی های منحصر به فرد بسیج است و این نهاد مردمی همواره بازوی نظام و پشتیبان ولایت بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش، بسیج را قدرت مند ترین نهاد مردمی خواند و بیان کرد: ولایتمداری، ایثار، فداکاری و ایمان قوی از جمله ویژگی های مهم نیروهای بسیجی است که در پاسداری از حریم نظام، کشور و ملت سر از پا نشناخته و هر جا خلاء یا نیازی احساس کنند همه توان خود را برای حل آن مسئله می گذارند.

وی اضافه کرد: بسیج از زمان تشکیل تا به امروز در زمینه های عمرانی، سیاسی، علمی، اقتصادی و مهاربحران ها و مقابله با تهدیدات دشمنان پیشگام بوده و همواره در خط ولایت و حافظ دست آوردهای انقلاب و نظام بوده است.

سرهنگ پاسدار فراهانی اظهار کرد: حضور آگاهانه و با بصیرت بسیج در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی موجبات تداوم انقلاب اسلامی را در کشور فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: روحیه توکل، ایثار و ولایتمداری بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس توطئه دشمنان را در ضربه زدن به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش بیان کرد: دیدار با امام جمعه، همایش ائمه جماعات، عطر افشانی قبور شهدا، اعزام گروه پزشکی به روستاهای محروم، دیدار با خانواده شهدا، همایش بسیج سازندگی، اجرای یادواره شهدا در روستاهای تفرش و اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد را از برنامه های هفته بسیج شهرستان تفرش است.

وی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک، فضاسازی شهری، نمایشگاه خوشنویسی، اجرای رزمایش های فرهنگی ، انجام مشاوره های پزشکی و دینی از دیگر برنامه های این هفته در تفرش است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازایرنا- همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج روز دوشنبه در سالن اجتماعات سپاه ناحیه تفرش برگزار شد.

 

امام جمعه تفرش در این همایش گفت: حضورچشمگیر در عرصه های فرهنگی ، علمی و سیاسی به منظور کمرنگ کردن تاثیر اقدامات دشمنان مهمترین رسالت بسیج در عصر کنونی است.

حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ افزود: دشمنان در حال حاضر با ایجاد شبهه دربین جوانان درصدد ایجاد فتنه و کمرنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی آنان هستند که در این راستا هوشیاری جوانان امری ضروری است.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش نیز در این همایش گفت: در مقابله با تهاجم فرهنگی باید از ظرفیت مساجد و امامان جماعت مساجد به عنوان تاثیر گذار ترین افراد استفاده شود.

سرهنگ پاسدار ˈعلی فراهانیˈافزود: بهره گیری ازهیئت های قرآنی مساجد وافراد توانمند و دلسوز نیز ضروری است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت تفرش از برگزاری رزمایش عاشورائیان در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رزمایش عاشورائیان در تفرش برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علی فراهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش‌ها از 16 آبان ماه به مدت دو روز به استعداد یک گردان از بسیجیان منتخب حلقه‌های صالحین با نام عاشورائیان و با رمز محمد رسول‌الله(ص) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این رزمایش با هدف حفظ انسجام بسیجیان، آمادگی رزمی و ارتقا و تقویت توانمندی بسیجیان در اردوگاه قدس تفرش برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت تفرش ادامه داد: در این رزمایش آموزش‌های پدافند غیر عامل از جمله امداد و نجات، پدافند از راه دور، کنترل اغتشاشات، ناآرامی‌ها، دفاع مراکز حساس شهری و دفاع از کوه و برزن ارائه می‌شود.

فراهانی ادامه داد: بدون شک برگزاری چنین رزمایش‌هایی برای دوستان نظام مقدس جمهوری اسلامی امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین خواهد بود.

وی اجرای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ارتقاء توان رزم بسیجیان، ارتقاء سطح آمادگی رزم دسته‌ها و گردان‌ها، افزایش مهارت‌های تاکتیکی و تکنیکی گردان‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف و ایجاد هماهنگی‌های لازم در اجرای ماموریت‌های مختلف را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری این رزمایش نقش موثری در فراگیری آموزش‌های یگانی و بازآموزی در زمینه‌های دفاعی، امنیتی و امدادی و ارتقاء سطح آگاهی و دانش نظامی بسیجیان دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:رزمایش,عاشوراییان,تفرش,هدهد, | 10:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری 40 سارق و مالخر در این استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش سرهنگ ˈرضا احمدیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در 48 ساعت گذشته در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، محلات، خمین، شازند، آشتیان، کمیجان و تفرش دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان از این تعداد 32 سارق و هفت نفر مالخر هستند، اظهار کرد: سارقان دستگیر شده به 35 فقره سرقت موتورسیکلت، محتویات داخل خودرو، آهن آلات، سرقت از اماکن خصوصی، منزل و جیب بری اعتراف کرده اند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 14 دستگاه موتورسیکلت نیز از سارقان کشف که پس از شناسایی مالبختگان تحویل آنان خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان تفرش گفت: دستاوردهای دفاع مقدس ارزشمندترین گنجینه فرهنگی و سرمایه ارزشمند معنوی جامعه است که باید جوانان را با این دستاوردها آشنا کرد.

 

خبرگزاری فارس: دفاع مقدس ارزشمندترین گنجینه فرهنگی است

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس اراک، علی فراهانی بعد از ظهر امروز در مراسم بدرقه دانش‌آموزان و خواهران بسیجی حوزه الزهرا(س) ناحیه شهرستان تفرش به مناطق غرب کشور، اظهار داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز، مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، حفظ آرمان‌های شهدا و ارتقای بصیرت و آگاهی برای مقابله با فتنه‌های دشمنان مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان‌ نور است.

 

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور نقش مؤثری در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار و آشنایی با حماسه و دلاوری‌های رزمندگان اسلام دارد که خوشبختانه هر سال با استقبال بی‌نظیر جوانان همراه می‌شود.

 

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان تفرش بیان داشت: معرفت و شناخت ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه توسط دانش‌آموزان باید گسترش یابد تا این سرمایه‌های ملی بتوانند در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنند که یکی از راه‌های افزایش این معرفت برگزاری اردوهای راهیان نور است.

 

فراهانی، دوران دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس توانستند با ایستادگی تمام اقتدار، عظمت، عزت و سربلندی نظام را به جهانیان نشان دهند.

 

به گفته وی؛ بازدید از موزه جنگ همدان، بازدید از پل ذهاب، نمایشگاه جبهه شهید بهشتی، بیمارستان قصر شیرین، پادگان ابوذر، یادمان مرصاد، و یادمان شهدای پاوه از برنامه‌های پیش‌بینی شده در اعزام سه روز بسیجیان به مناطق عملیاتی غرب کشور است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فراهانی,فرمانده,سپاه,تفرش,هدهد,پایگاه خبری, | 17:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تشکیل حلقه‌های صالحین نقش مؤثری در آگاهی بخشی به جوانان دارد.

خبرگزاری فارس: تشکیل حلقه‌های صالحین موجب آگاهی جوانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار مهدی صدیقی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از حلقه‌های صالحین شهرستان تفرش اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین موجب آگاهی‌بخشی به جوانان در جنگ نرم شده و توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقش بر آب خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حلقه‌های صالحین با هدف تقویت معرفت فردی و علمی به همراه بصیرت بخشی و گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی و گسترش مباحث نظری تشکیل شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین هدفی که حلقه‌های صالحین در بسیج دنبال می‌کنند کادر سازی برای امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: حلقه‏ های صالحین علاوه بر اینکه موجب کادرسازی آینده انقلاب اسلامی خواهد شد، در ذات خود بصیرت‏ افزا و آگاهی‏ بخش است.

صدیقی همچنین در جمع سپاهیان ناحیه مقاومت شهرستان تفرش ولایتمداری و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی را رمز عزتمندی و اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با روشنگری‌های مستمر به خوبی توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و نظام را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اثرگذاری و جایگاه رفیع ولایت فقیه به دنیا ثابت شده است، تصریح کرد: امروز دشمن به خوبی به اهمیت اثرگذاری ولایت فقیه پی برده و به همین دلیل است که تلاش دارد موجب جدایی ملت از ولایت فقیه شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و به منظور نمایش توان و قدرت بسیجیان رزمایش خواهران بسیجی عضو گردان‌های الزهرا (س) شهرستان تفرش برگزار شد.

خبرگزاری فارس: خواهران بسیجی در رزمایش تفرش توان و قدرت خود را به نمایش گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رزمایش خواهران بسیجی عضو گردان‌های الزهرا (س) تفرش بعد از ظهر امروز با هدف حفظ آمادگی جسمی و روحی بسیجیان و افزایش توان خدمات‌رسانی به مردم در زمان بروز حوادث طبیعی در مصلی ولایت تفرش برگزار شد.

در این رزمایش که به همت سپاه ناحیه مقاومت بسیج تفرش برگزار شد خواهران بسیجی آموزش‌های لازم را در زمینه امداد و نجات و مقابله با ناآرامی‌ها فرا گرفته و با حضور در نشست‌های روشنگری به بصیرت‌افزایی پرداختند.

همچنین شرکت‌کنندگان در پایان این رزمایش با تجمع در یک نقطه اقدام اخیر دشمنان در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرده و با بیان قطعنامه‌ای خواستار مجازات سریع عوامل و کارگردان این فیلم توهین‌آمیز که با اقدامی جنون‌آمیز و نفرت‌انگیز به ساحت پیامبر اعظم (ص) دل مسلمانان و آزاداندیشان جهان را به درد آوردند، شدند.

این قطعنامه ساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت نورانی پیامبر اعظم(ص) را حرکت مذبوحانه دشمنان اسلام در برابر بیداری اسلامی دانست و آن را نشانه ترس دشمنان از پیشروی اسلام و موج گرایش مردم به دین مبین اسلام در سراسر گیتی می‌داند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش :

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تشکیل حلقه‌های بسیج صالحین موجب جلوگیری از انحراف فکری و اخلاقی نسل جوان و شکست جنگ نرم دشمنان می‌شود.

خبرگزاری فارس: تشکیل حلقه‌های بسیج صالحین از انحراف نسل جوان جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره آموزشی سرگروه‌های حلقه‌های تربیتی صالحین ویژه فرماندهان خواهر واحدهای بسیج مدارس استان مرکزی اظهار داشت: با طرح موضوعات اخلاقی، رفتاری و اجتماعی در حلقه‌های صالحین آگاهی‌های قشرهای مختلف مردم در زمینه برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان افزایش خواهد یافت که این مسئله موجب شکست توطئه‌های دشمنان می‌شود.

وی تصریح کرد: تشکیل این حلقه‌ها نقش مؤثری در آگاهی بخشی به جوانان دارد که بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد: پرداختن به مسائل و موضوعات در مدارس، دانشگاه‌ها و فضای آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابوحمزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم آشنایی خانواده‌ها با احکام و مسائل اعتقادی گفت: نهاد خانواده رکن اصلی تحول فرهنگی است چرا که خانواده‌ها می‌توانند از دوران کودکی فرزندان را با احکام اسلامی آشنا کرده و مسائلی چون رعایت حجاب و عفاف و حریم‌های اخلاقی و رفتاری را در وجود آنان نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه اگر نهاد خانواده به خوبی به رسالت خود در این زمینه بپردازد، جامعه اسلامی به جامعه‌ای پویا و بالنده تبدیل خواهد شد افزود: با توجه به نقش خانواده در ترویج، گسترش و تعمیق باورهای دینی و افزایش سطح فرهنگ مذهبی تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: در این دوره آموزش‌های لازم در محورهای تعلیم و تربیت، مخاطب‌شناسی، اندیشه ولایت، تهاجم فرهنگی و پاسخ به شبهه‌ها به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

مجید مهرجو افزود: این دوره با هدف آشنایی با اصول تربیتی شجره طیبه صالحین و راهکارهای اجرای بهتر آن در مدارس برگزار شده است.

این دوره با حضور 200 نفر از فرماندهان خواهر واحدهای بسیج مدارس شهرستان‌های اراک، تفرش، فراهان، شازند و آشتیان به مدت چهار روز در اراک برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد